Sider

lørdag den 13. september 2014

Kanelsnegle 

Super lækre lufige kanelsnegle! Den her opskrift er super lækker,  kanelsnegle bliver så super luftige og smager så skønt! Lad os da bare komme igang!! 

Det bliver ca. 20-30 alt efter hvor store man vil have dem :)

Dejen:
2 dl lun mælk
50 g gær (1 pakke)
100 g blødt smør
2 æg
2 spsk sukker
1/2 tsk salt
Ca. 500 g hvedemel 

Remonce:
150 g blødt smør
100-150 g sukker eller brunfarin 
2-4 spsk kanel (Alt efter hvor stor en kanel elsker man er :P)

Glasur:
Ca. 200 g flormelis
Ldt vand 

Sådan gør du:

Den vil være en fordel at bruge en røremaskine, men har du ikke det, ælter du det bare i hånden ligsom mig! :P

Dejen: 
  • Opløs gæren i den lune mælk, og tilsæt æg, sukker og salt
  • Tilsæt mel til du har en tyk, men stadig meget klisret konsistens 
  • Tilsæt smøren og rør til der er små klumper
  • Tilsæt nu mel så dejen ikke længere hænger fast på siderne, men stadig er blød og smidig 
  • Bruger du en røremaskine skal dejen have lov at ælte i ca. 5 min bruger du hænderne skal den æltes i 10 min. 
  • Lad dejen hæve i 45 min 
Remocen:

  • Blødgør smørret med en håndmixer eller en gaffel
  • Tilsæt så sukker/brunfarin og kanel og bland/pisk det godt
  • Rul dejen ud til et rektangel, men uden at ælte  den igen -  og fordel remoncen ud med en dejskraber, kniv, palet eller hvad man nu lige har. 
  • Rul dejen sammen til en "pølse" og skær kanelsneglene ud ca. 2-3 cm tykke
  • Lad dem efterhæve i 30-40 min. 
  • Bag dem 225 grader i cirka 10 minutter eller til de er godt gyldne
Glasur:
  • Bland flormelis og vand
  • Tag evt en pose og kom glasuren deri
  • Få glasuren ned i det ene hjørne af posen og klip et lille hul og sprøjt så glasuren ud i det ønskede mønster.

Tjek evt min Youtube kanal ud den hedder: Magnolias Lækkerier :)
Vi ses snart igen <3







 Velbekomme! :))





Ingen kommentarer:

Send en kommentar